KONDISJONSTIMER

  • Aerobic

    Er en ren kondisjonstime i sal. Enkel koreografi & kondisjonsmessig utfordrende. Skikkelig gøy og effektiv trening til god musikk.

  • Dance Aerobic

    Er en ren kondisjonstime i sal. Det vil her være mer dans i koregrafien.

    Skikkelig gøy og effektiv trening til god musikk!

  • Step

    Kondisjonstime i sal med stepkasser som kan reguleres i høyden. Enkel koreografi og kondisjonsmessig utfordrende. Flere puls-topper. Skikkelig gøy og effektiv trening til god musikk.

KOMBINASJONSTIMER

  • Tabata

    Artig og funksjonell trening i korte intervaller. Styrke og kondisjon. Alle kan trene på sitt nivå. Vi jobber 20 sek, pause 10 sek gjennom sang for sang.

STYRKE

  • Styrke 45

    Funksjonell styrketrening der man får trent hele kroppen. Her får man og tips til styrkeøvelser en kan gjøre hjemme.

  • Mage, Rumpe, Lår

    Styrketrenings der vi har fokus på mage, rumpe og lår.

KROPP OG SJEL

  • Pilates

    En rolig time med fokus på trening av den indre støttemuskulaturen så vel som den ytre muskulaturen i mage, rygg, sete og lår. En oppnår balanse i samspillet mellom mage- og ryggmuskulatur, bedre kroppsholdning, kroppskontroll og kroppsbevissthet.

  • Smidig

    En rolig og energifylt time med fokus på funksjonell bevegelighet. Musklene mykes opp og strekkes ut en om gangen eller i øvelser for hele kroppen. For deg som vil utfordre og forbedre kroppens smidighet, stresse ned og finne indre ro og balanse.

  • Flexistyrke

    En rolig time med funksjonell bevegelighet og styrke med ulike virkemidler.

  • RelaxYoga

    Uansett alder og fysiske forutsetninger kan du ha stor glede av å prøve denne timen, som gjennom rolige balanse og tøynings-øvelser, senker
    stressnivået og fokuserer på hvordan kroppen vår har det og hva den trenger. Målet er å øke smidighet, styrke og balanse.

  • GoMorgen Yoga

    List Content goes here

  • FitnessYoga

    List Content goes here

SPINNING

  • Spinn 40

    List Content goes here

  • Spinn 45

    En time for deg som liker høy intensitet og god stemning. På denne timen gir du alt og har en godfølelse når du er ferdig.

  • Spinn 55

    Er en effektiv og variert kondisjonstime med fokus på teknikk.

  • Spinn GR

    En multimediatime der vi legger ut i noen av verdens mest berømte sykkelløyper. Dette er en time som kjøres av videoinstruktør.

SENIOR OG REHAB

  • Aktiv Rehab

    Rolig time med kondisjon og styrkeøvelser for deg som har plager i muskel og skjelettsystemet. Fysioterapeut leder timen og har fokus på holdning, stabilitet og teknikk. Onsdagens sirkeltrening foregår som stasjonstrening til musikk etter en oppvarmingsøkt.

    TIF Viking Fysioterapi tilbyr også Rygg og Nakke kurs.

  • Sykkel og sterk

    En 90 minutters kombinasjonstime med kondisjonstrening på sykkel etterfulgt av styrke med vekter. Deler av tiden brukes til forflytning fra spinningsal til styrkesal.

  • Glatrim

    Trening for voksne damer. Her får du både godt humør, kondisjon og styrke.

  • Sirkeltrening

    God gammeldags sirkeltrening, der vi fokuserer på å styrke kroppen. Sirkeltrening er en effektiv form for trening der man sirkulerer mellom de ulike øvelser.
    Denne Sirkeltreningen vil inneholde gode styrke øvelser, balanse øvelser, bevegelighets øvelser og kondisjons øvelser. Er en del av vårt seniortilbud.